Thursday, February 3, 2011

Pasti Merindui Saat Ini

Salam
Asyik nk menulis je kan..cm rase lama x menulis kt blog...Hakikatnya..baru 2 hari..huuhhu


Cuti yg sekejap ni..bnyk hbskan masa berjalan rumah adik beradik kat area Jhr je..Nak jln jauh2 sgt..bnyk laluan yg terputus coz banjir...++ hujan...So..g tmpat2 yg slmt dr bnjir je la...Alhamdulillah, even Jhr teruk dilanda bnjir..Tapi, family sy semua slmt dr bncana ni..ALHAMDULILLAH


Since 1st day blik Jhr, terus stay rumah abg kat JB...skrg ni di rumah kakak pulak kt BP..Esok ke Muar lg, saing kak Jannah utk blik ke Trganu...Merayap je kan...Hampir2 terbuntu akal...nak beli tiket bus or x coz x tau jalan nk ke Trganu dr selatan selamat or x??


Ya...cuti kali ni gak..bnyk bersama Zarif Fitri..anak abg...Rase2nya...dia pun dh cm selesa n lbh serasi ngan sy than umi n walid dia...cehhh..Kalau dlm kereta tu...elok je..x akas sgt time duduk ngan sy...Bila ngantuk nk tdur...cpt je terlena lau sy yg dodoikan...cewahhhh... Dah lulus kan lau nk kahwin ni....bnyk sgt dh pnglaman...hehehe


Pastinya sy akan merindui dia slps ni n dia pun merindui saya...(yek..yek jer)..3 bulan lg kot baru dpt jumpa lg..time tu..mayb dia dh merangkak kot...dh 8 bulan..Umi dia pun suka sy balik rumah dia..hehehehe..X sabar nk tgk..++ thn ni bakal dpt 3 org lg anak buah...wowww... Anak siapa pulak yg akan cik Idah jge ye slps ni?????

Si Bulu Mata Lentik
Lenanya dia
Budak Soleh

Zarif
Budak Bijak

~ 4 hari Bersama Siakap ~

Assalamualaikum....

Alhamdulillah, syukur krn msh slmt dr musibah bnjir n negara kita msh slmt dr sebarang pergolakan spt yg berlaku di Bumi Mesir kini..Tatkala bejuta rakyat Mesir n negara2 yg tidak menentu makan minum n kehidupan mereka....Sy di sini...seperti t'lebih2 makanan...Nak menghulur...x mampu..Hanya mampu berdoa n mengbantu mana yg perlu...Terima Kasih dan syukur YA ALLAH atas nikmat yg kau telah berikan...Smga nikmat2 yg di beri tidak disalah gunakan..InsyaALLAH..

Nak cerita tntg tajuk entry kali ni...Sy sgt2 lah bertuah cuti kali ni..Rasanya 24 jam dijamu makanan...dan rasa2nya..berat bdn ni pun dh terasa pertambahannya...Mayb 2kg ade kot...adodoiiii...gemox la kalau slalu blik kg @ Jhr kalau cm ni lah gayanya...

Setelah 4 hari x sentuh nasi sblm pulang ke Jhr, duk Jhr x smpi sminggu, perut penuh shj ngan nasi...Di jamu pulak ngan makanan yg sgtlah sedap tetapi pantang n berbahaya utk sy pd hakikatnya..Tapi...makan juga tnpa ingat kesakitan yg bakal dihadapi kelak...Tawakkaltu A'la ALLAH..Semoga ia menjadi ubat bukan penyakit...heheehhe..

Yg peliknya...since 1 hari lps smpi Jhr hingga semalam...sy asyik di jamu ikan siakap jer..4 hari berturut-turut tau...

1st~ Mkn di rumh mertua A.Tajud...siakap masak stim n masam manis+tomyam campur+kailan ikan masin..

2nd~ Di rumah kak Jannah, Kak jan msk ikan siakap 3 rasa+tomyam+kailan ikan masin...(lunch)..

3rd~ Dinner mlm tu..ngan family kak jan, sy, A.Tajud sefamily n Kak Izah sefamily di Medan Ikan Bakar Sabak Awor Muar.....menu yg bnyk still ade ikan siakap...

4th~ Di rumah kak Ana..mkn siakap msk 3 rasa+sayur capcai cmpur+daging msk paprik+kangkung grg...+ RFC+Kek Coklat Bluberry Sdn Bhd by Kak Ana..

Bayangkan...bagaimana lah x gemox cm tu...huhuhu...
...ALHAMDULILLAH...

~1 Minggu...Makan n Makan~

Sabak Awor Muar
Kak Ina, Mertua Kak Jan, Kak Jan, Saya n Otak-otak...hehehe
Kami happy family..
Gembira menikmati juadah yg enak...
Kekenyangan tahap karma..
Ayam Madu..
Sup Gear Box Kerbau..hehehhe..Yummm
Kek Coklat Blueberry air tangan Kak Ana..


Alangkah baiknya andai sy dapat hulur n kongsi bersama dgn mereka yg kekurangan makan n minum ketika itu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...