Saturday, July 30, 2011

Selesai Sudahhh

Salam 29 Syaban...Alhamdulillah..berakhir sudah latihan praktikal sy jumaat kelmarin...Baru sempat menjengah blog ni...winduuuu laa...

Minggu akhir praktikal ni, bnyk keje pulak smpai xde masa lgsg jenguk laptop, online..why??, bebudak praktikal yg tinggal just 5 org je, so, jd rebutan la..hehehe.. cehhh...akibatnya, tiap mlm jam 11 lbh dh tido..kekadg pas mgrb pun dh lepak sgt, dh nk lelp je rasa...ni baru praktikal...blm keje btl..huhhuhu...pasni lh la qada' tido ek..hehehe....eh cik rai..kan xelok bnyk tido time pose...huhuhu..InsyaAllah, mga xbegitu..hehehe

Walau apapun, Syukur yang amat sgt coz sepanjang perjalanan praktikal ni, semua berjalan lancar...w'pun ade kenangan suka, duka, pahit, manis....yg pasti semuanya akan tersemat di hati ini....InsyaALLAH...mga yg baik dijadikan tauladan n yg buruk di jadikan sempadan dan iktibar dlm hidup...

Terima kasih yg amat sgt lah wat sume kwn2 praktikal yg dr U yg sama or berlainan, yg pati korang memang the best la...Syukur dpt sama2 berpraktikal dgn korg sume....

Wat staf2 pejabat kadi Bp yg semuanya baik2 belaka...melayan sume budk2 praktikal ngan baik... kene marah, tegur pe sume, normal la kan...tp xde lah smpai bw ke lubuk hati....hehehhe.. pd saya, semua ok.. sy hepy sgt2 berpraktikal kt situ..Alhamdulillah...Mga jasa kalian mendapat ganjaran yg terbaik dr Allah..Amin

Esok??? waaaa...Xsabar menanti esok laa ....nk melepaskan windu kt Mr.N..rindu nya kat dia...serius... insyaALLAH jumpa lg time raya kot...hmm..

InsyaAllah...lusa akan start berpuasa...mga Ramadhan kali ini lebih bnyk di disi dgn amal ibadah yg mendekatkan diri kita kepada ALLAH..InsyaALLAH.........Salam Ramadhan al-Mubarak

~ praktikal time ~


Friday, July 22, 2011

5 month

Salam...Alhamdulillah...masih diberi kenikmatan oleh Allah Taala utk terus menikmati segala nikmat2Nya yg tidak terhitung...

Alhamdulillah, syukur padamu Ya Allah, hari ini cukup 5 bulan pertemuan antara sy n Mr.N...baru 5 bulan yer??? cm rase dh 5 tahun..hehehehhe.. Alhamdulillah...kami masih setia dlm perhubungan ini...


" happy 5th monthsary mr.n"

"Ya Allah..Ku mengharapkan padaMu agar insan yg kau hadirkan untuk diri ini berkekalan menemani hidupku hingga akhir hayat kami...Bersyukur pdMu Ya ALLAH kerana mengaturkan pertemuan ini dan hambaMu ini mengharap padaMu agar kau peliharalah serta redhailah  perhubungan ini sehingga pengakhiran yg kami harapkan...Semoga tiada perpisahan dlm pertemuan ini melainkan MATI.. InsyaALLAH Aminn"


Tuesday, July 19, 2011

CinTa MuKa BuKu

~CINTA MUKA BUKU~
by- najwa latif

Kita berkenalan hanya dalam laman muka buku
Kau hantar petanda suruh aku terima kamu
ooh.. Hati ku rasa sesuatu..

Dan pabila kau kata kau mahu jumpa aku
Ku gelisah berdebar hati rasa tak menentu
oohh.. Kenakah rasa itu..

Bagaimana harus bersua
Ku rasa gementar tapi bahagia
Perlukah kita cari peluang pertama
Walaupun kita tak pernah berjumpa

Banyak persoalan yang berada di minda
Banyak tanda tanya dan juga kata kerja
Otak kata jangan hati pula kata ya
Hidup tak menentu adakah ini cinta

Banyak soalan banyak juga jawapannya
Kata hati dan rasa tak dibiar saja
Setiap yang berlaku ada kebaikannya
Harus pejam mata dan cuba apa saja

Pabila kau renung tajam-tajam mata aku
Ku rasa sesuatu rasa yang ku tak tahu Oooo…
Ini cinta remajaku

Dan pabila kau katakan kau suka aku
Ku terdiam terkedu tak tahu mana nak tuju Oooo…
Itulah cinta yang satu, cinta di muka buku..

Bagaimana harus bersua
Ku rasa gementar tapi bahagia
Perlukah kita beri peluang pertama
Walaupun kita tak pernah berjumpa

Banyak persoalan yang berada di minda
Banyak tanda tanya dan juga kata kerja
Otak kata jangan hati pula kata ya
Hidup tak menentu adakah ini cinta

Banyak soalan banyak juga jawapannya
Kata hati dan rasa tak dibiar saja
Setiap yang berlaku ada kebaikannya
Harus pejam mata dan cuba apa saja

Pabila kau katakan kau suka aku
Ku terdiam terkedu tak tahu mana nak tuju Oooo
Itulah cinta yang satu
Cinta di muka buku

~ dedicated by Mr.N: 18 Julai 2011 via yahoo mail ~


tq cyg for this song...walaupun kita bukan di temukan melalui 
'muka buku'...


Monday, July 18, 2011

Sanah Helwa Ya Abi

Salam...18 Julai 2011 sudah...Yup harini ulangtahun kelahiran bapaku yg sy panggil 'Bapak'...

"Selamat Hari Lahir yg ke-72 "

Idah doakan mga bapak pnjg umur, murh rezeki selalu, dikuatkan iman, bersabar serta kuat mengharungi ujian hidup...InsyaALLAH ..Aminn..Sayang bapak...Terima kasih bapak kerana berjaya menjadi seorang bapak yg baik, soleh, bertanggungjawab, tegas tp penyayang serta berjaya mendidik anak2 mu semua hingga menjadi manusia dan anak yg berguna kepada semua, soleh dan solehah..Aminnn...Jasamu kami, anak2 mu akan  kenang hingga akhir hayat kami...


  • Rindu bebelan bapak yg bnyk memberi pengajaran, ilmu serta ingatan..
  • Rindu gurauan bapak dalam ketegasannya..
  • Rindu telatah bapak yg sering kelam kabut..namun sgt smart,teliti n cermat kerjanya..
  • Rindu sangat kat bapak.....
Kini, bapak hanya terbaring lemah..menanti anak2 atau menantu2 nya...hadir disisinya..
Menanti suapan susu bg meneruskannya utk bertenaga,celik dan bergerak..

Moga Allah memberi bapak kekuatan, kesabaran serta semangat utk meneruskan hidup disamping ujian yg ditanggungnya...Aminnn

bapaku zaman muda2
bapaku sayang

Lega...Just 2 week more...

Salam..Alhamdulillah...hari2 ku berjalan lancar...

W'pun td hampir nk tercabut jantung coz dpt berita "penyelia nk dtg harini...dh kat Muar pun..."  sebijik ni mcm zam kata... huhhhhh..memg mcm terputus nafas jgk la...syukur tergerak hati nk siapkan laporan yg rongak2 utk last week punya mlm td...tgh pening2 pun still nk wat gak..biar xkelam kabut esok...

Syukur sgt2 memg Allah nk selamatkan sy...n penyelia pun xnk tgk perbentangan...lg bertambah2 syukur coz slide pun still rongak2 lg coz expect penyelia dtg dlm 20 hb = Rabu..hehehehe..ceh, msh sempat la tu kononnya...sekali dtg harini daa..haaa, kecut perut gak td..hehehe..tp Alhamdulillah...semua selamat dh td...penyelia pun ok...InsyaALLAH..mga markah nnt pun ok jgak hendaknya...

2 minggu lagi = 9 hari.. hai, pejam celik2 ..dh nk abis prktikal....Pastinya akan merindui mereka2 semua yg baik2 belaka di sni kan,kawan2 praktikal dr U lain...kerja2..hehehehe..Bila lg agaknya mahu ke sini lg lps ni??? InsyaALLAH mga dipermudahkan segala urusan hingga tamat segala tanggungjawab yang diamanahkan ni...Aminnn...

pening pikir bila nak abis praktikal ker???? hehehe = P 


Friday, July 15, 2011

Cukup sampai di sini..=)

Salam Jumaat yg penuh barakah...InsyaALLAH...mga perjalanan hdp ini terus dipermudahkan oleh Allah..AMIN... Syukur masih diberi peluang utk bernafas utk menikmati nikmat2 kurnianNya...

Harini hanya mahu memadam kngn2 yg msh berbaki dlm diri ni..Mahu buang jauh2 agar jgn ada sekelumit pon dlm hati ni...4thn sudah kngn itu...semoga diri ini blh hlgkan nya dlm masa 4 saat jer...Insya ALLAH blh...no.4  lg ??? hmmm....rasanya mau cmpak kenangan2 ni sume kt tengah2 laut biar kne makan jerung...hahahahaha

....my memory will go on....

~ cinta dlm hati ~
~ hampir ke situ ~
~ gantung ~
~ menjaga hati ~
~ sempurna ~
~ my diary ~ 
(sy lupa password)..xblh bukak lg...mcm dh tau plak harini yg terakhir hayatnya di dlm laptop ni. =( 
~ note ~
~ selipar putus...=(~ 

Syaban..



Rasulullah s.a.w pernah bersabda yang bermaksud:

 “Keutamaan bulan Syaaban ke atas bulan-bulan yang lain adalah seperti keutamaan aku di atas semua nabi-nabi yang lain, sedangkan keutamaan bulan Ramadan ke atas semua bulan yang lain adalah seperti keutamaan Allah Taala ke atas makhlukNya.”


MALAM NISFU SYAABAN:

Di dalam bulan Syaaban juga terdapat satu malam yang penuh rahmat, iaitu Malam Nisfu Syaaban. Pada malam ke-15 bulan Syaaban ini, doa menjadi sangat mustajab.
Rasulullah s.a.w telah bersabda yang bermaksud:
“Barangsiapa yang menghidupkan malam dua hari raya dan malam pertengahan bulan Syaaban, maka hatinya tidak mati biarpun semua hati mati ketika itu.”
Umat Islam disarankan untuk menghidupkan malam ini dengan membaca surah Yaasin sebanyak 3 kali selepas solat maghrib.
  • Bacaan pertama diniatkan mohon panjangkan umur dalam mentaati Allah, kemudian dibaca doa-doanya.
  • Bacaan kali keduanya dengan diniatkan diluaskan Allah rezekinya yang halal dan diberkati-Nya, kemudian lalu dibacakan doa-doanya.
  • Kemudian bacaan ketiga pula serta diniatkan minta ditetapkan iman dan mati dalam iman, kemudian dibacakan doa-doanya.

Ahad, 15 Syaban 1432 = 17 Julai 2011 ( sabtu mlm ahad) 


Mari bersama2 hidupkan malam nisfu Syaban

Thursday, July 14, 2011

you like minah rempit???

Salam..Alhamdulillah..harini agak relax sikit walaupun still kne naik turun utk pelbagai urusan..hmmm..biasalah.. Lumrah bdk prktikal...kne wat bnyk keje..heheh..tp still hepy even letih...

Syukur, td selesai urusan wat kad atm...tnpa bayaran walaupun kne tunggu agak lama sikit...yg penting selesai...hehhe..berpanas??? of coz laaa...bertambah2 hitam sy ni...merempit??? pasti sgt2...heheheh

Ngeluh ngan Mr.N td..n ade lah ngusik2 dia..sy kata...nasib lah dia dpt makwe minah rempit...apa dia bls...
'I like minah rempit'...hahahahha... gelak jer lah sy...miss u lah...=)

Tetiba teringat pulak...Lusa... hari bahagia utk Nik.Ki....sy doakan kalian berdua berbahagia hingga akhir hayat.....Aminn

Wednesday, July 13, 2011

1 jam saja..

Salam..Alhamdulillah..selesai sudah satu urusan ..esok..selesaikan satu perkara lg...Mga dipermudahkan urusan. Aminn..InsyaALLAH...

"1 Jam saja ku telah bisa..cintai kamu kamu kamu...."- hahahah, ni kan lagu tema citer NIKITA...tp bukn lah nk nyanyi ke pe kat sini..just nk mengukir kenangan harini...menyelesaikan 2 perkara dlm masa 1 jam jer...

Merempit ke JPJ yg jauh lbh kurg 22km dr ofis utk wat lesen n solat+bersolek siap...heheheh..harini gak bertambah 10km/j lg..sy merempt 110km/j...bimbang lmbt w'pun ustaz dh bg green light rehat lbh masa coz dr pg xhenti siapkan fail tu smpi kol 2.30pm td..huhuhuhu...

Harini amat2lah sgt pntnya...letih n bnyk keje kne siapkan...kne uruskan fail masjid n surau utk mesyuarat yg pttnya esok tapi dicepatkan harini..bygkanlah betapa kelam-kabut skit nk settelkan fail2 ni...Daerah BP ni dh lah besar..masjid+surau ada dkt 700 buah semuanya...huhuhu..tgn ni dh calar balar, luka sana sini coz terkena side kertas ...pedihhh tu..so, td rht lmbt..lbh kurg 2.35pm bru kuar ofis..

Alhamdulillah, urusan wat lesen yg x smpi 10 minit kot...dh settle...lega dh...hampir2 membatalkan niat nk settlekan urusan arini tp sy tekad nk jgk siapkan coz sy fikir sy mampu n 1 jam amat cukup utk sy... Alhamdulillah, memg cukup... yok nyanyi sikit "1 jam saja..ku telah bisa uruskan semuanya"..hehehhe


Sape yg Merajuk???

Salam...Alhamdulillah, harini ok2 sahaja..mga ianya berpanjangan..InsyaALLAH...Mga hari ini lbh baik dr semalam...meneruskan puasa syaban...

Belek2 msj, delete mana yg xperlu..tetiba smpi msj haritu sy n Mr.N majuk..psl bnd kecik jer...sy yg ngade2 nk moody xtntu pasal..hahaha..last2 bukan sy yg majuk, dia yg majuk..dh baik2 org pujuk, sy xhargai..padan muka..silap sy.. 

Last2...Mr.N diam, msj pun satu dua jer, baru menggelabah saya dibuatnya...rasa kehilangan sgt2...huhuhu...serius..sedih sgt aritu..tp, semua silap sy, sy admit sgt la...sy penyebab dia jd cm tu..mayb nk ajar sy agar xwat cm tu lg..

sory sgt2 Mr.N..xde niat nk wat awk terasa n xkn wat awk mcm diaorg wat awk dulu.. percayalah sy...sy tau dia merajuk n terasa sgt2 ngan sy... yelah, tnda2 'lelaki merajuk ' ada pd dia haritu...tp xsemua lah dia wat...yg sy tick (/) je..sbb Mr.N sy baik org nya..dia xkn wat sy cmtu... 


~TANDA LELAKI MERAJUK~

- Diam Seribu Bahasa (/) walaupun seketika yg pd sy amat lama..
- Buat Tak Tahu..(/) sekejap jer kot..
- Menolak Untuk Makan Bersama (X)..sy xmkn dgn dia time tu
- Masam Muka (/)  mgkn coz sy xnmpk dia..huhuhu
- Baca Surat Khabar (X) xkot..
- Menonton Televisyen Hingga Lewat Malam (X)..xjgk..
- Keluar Rumah Tanpa Beritahu.. (X)
- Matikan Telefon Bimbit (X)...still msj sy w'pun dia xde mood
- Hisap rokok (X)..Mr.N sy xsmoking..


Tuesday, July 12, 2011

Bukan PATI Lg...

Salam...Alhamdulillah,selesai satu2 urusan.... Mga perjalanan hdp ini terus di permudahkan ALLAH hendaknya..InsyaALLLAH...

W'pun baru ditimpa ujian Allah yg pd sy amat berat nmun diberi kekuatan olehNYA utk kuat menghadapinya..Td, berpns lg coz uruskan I/C..huuhu..bertambah htm lah cik Rai ni....aritu pas ilang g jgk JPN tp xdt nk settlekn coz xde bw duit nk byr denda, matrix card xbwk n xpki tdg hitam (nnt kne pki tdg yg disediakan...gegot sane sini dh xlawo pic kt ic)..huhuhu

Harini mintak excuse masuk lmbt nk uruskan ic...Alhamdulillah..tp blh plak xbwk matrix card...so kne blik rumah semula..hmmm, nk xnk dr kne byr lebih RM110, ad matrix card student just Rm60..Ok la..save Rm50.. time dtg smula, blh org JPN tu kata, cptnya...heheheh..sy senyum jer...biasalah, merempit gila td...Rasenya dh 100km/j pun xcukup lju..pakallah jln buzy..hmmm...

Citer sikit pasal ic baru, pic yg bkl ada kt ic baru ni len dr yg lama coz..pic nya lbh cntk kot dr yg hlg tu... pic lbh TEMBAM (Mr.N kata sy tembam..kn dh tembam btl pic sy nnt)...pki SPEK, sy SENYUM lg ok dr yg dlu..heheheh...so, nk tau hasilnya ..kne tunggu 3 week more..hmmmm...yg pntg mayb lg puas hati ic baru ni even kne denda RM60.. mahal wooooo..... tp plg penting lg sy dh ada ic w'pun sementara n bukan org asing @ PATI..heheheh

Esok, bakal berpanas lg lah coz nk urus lesen plk, g JPN..n mayb uruskn ATM sekali..hmmm, mcm mna nk jumpa bakal ehem2 ni...muka hitam legam...adoiiii...=P Moga dipermudahkan urusan olehnya...Aminn

..my IC in memory..mujur  sempat di scan..
bakal pic di ic baru...BULAT nya muka sy kan????
    


Rindu Kalian

Salam....Alhamdulillah..dpt mencoret lg di sini...hurmmm...knp mcm bosan jer yer???
Yup...start minggu ni,kwn2 beronggeng dh xde...aduiii...pasti rindu kt mereka sume...

Nisa', kak seha n yati...kwn2 pkrtikal dr UKM...diorg dh selesai prktikal Jumaat lepas..sy...
3 week more...nk jumpa Mr.N pun 3 week more...sinonim btl no 3 ni ngan sy lah...huuhuhuh

Bila mau berjumpa mereka lagi????

layan pizza di hari last praktikal mereka...




Thursday, July 7, 2011

Tragedi 6 Julai

Salam...Alhamdulillah, hari ku berjalan lancar w'pun mendapat ujian yg sungguh membuatkan hati ini gundah gulana, resah, risau n sedih yg amat...

I'm lose my purse...huhuhu...serius, sgt x expect lgsung akan hilang bila letak kt tempat yg memg sy sure selamat...hmmm di rumah ALLAH pun, manusia still nk wat jahat kan..huuhu..serius..sedihhhh sgt..

1st time dlm hidup bnd ni berlaku n sgt2 lah marah kt org yg ambil tu...bersabar lg..tp, sungguh, letih sgt semalam uruskan hal ni, g bank block kad ATM, g balai polis, g JPN...adoi....tgh pns2 terik dr jam 2.30- 4.30 ptg lbh kurg settle kn bnda ni..hmmmm...

Sy berdoa n mengharap yg amat sgt kt org yg ambil agar pulangkan semula purse tu...tolonglah...sy halalkan amik duit yg xseberapa dlm tu tp, jgn la amik sy punya ic,lesen,atm n etc yg ada dlm tu...huuuhu..

Kifarah atas dosa apa lah yg sedang Allah timpakan ke atasku ini????

~my purse in memory~


Tuesday, July 5, 2011

Ingkar arahan yer!!!!

Salam...alhamdulillah..hari ni ceria rasanya...menghadap dgn org2 yg murah senyuman memang mendamaikan hati...heheheh..

Sblm terlupa... wat Mak Ida..secretary Tuan Kadi ~ Selamat Hari Lahir yg ke-50 (yer kot) hehhehe..
mga pnjg umo, murh rzki...diberi kesihatan yg berpanjangan n dipermudahkan perjalanan hdp di dunia n akhirat..Aminn

Time duduk bhgian ptbiran n uus, sokmo jer tersilap sahut antara sy n mak ida ni...bila org office pggil mak ida, sy yg sahut, bila org pggil Raidah..mak ida pulak yg sahut...hehehehe...smpai pggilan telefon pun pernah silap org..hehehe...spnjg pktikal ni, mcm2 nama baru sy dapat...cume org tak kn pggil sy "mak ida" jer..hehehe

Td, ada lah wat smbutan kecil2lan smpena besday mak ida ni...ade la mkn kek sikit...sume bdk2 pktikal yg duk bhgian bwh di suruh naik atas, mkn kek...tp sy xnaik....

Sampailah dpt call  intercome dr Mr.Klon...dia kata ~" raidah, awk ingkar arahan yer....mak ida suruh naik cepat ....'

Sy dgn sengeh2..."ala... nk suh sy mkn kek ker??? sy puasa la...heheheh.."

Cm tu jerceritanya...ingkar arahan atas sebab yg munasabah... wat mak Ida...maaf xdpt clbrate sama2...nnt sy jumpa mak ida yer..sy xwish lg..hehhe


2-2

Salam 3 Syaban = 5 Julai 2011....

Alhamdulillah...today is "Our 4th Monthsary....we have together in love...=)
syukur pdMu ya ALLAH kerana menghadirkannya di sisiku sehingga saat ini...
Moga perhubungan ini diRahmati, diRedhai n diRestui selama-lamanya..InsyaALLAH

kali ni sy menang w'pun Mr.N bg wish dulu coz ikut jam sy, msg dia smpai sblum kol 12... 
kami seri 2-2.....hope awk puas hati ye cyg...hehehe



Monday, July 4, 2011

sebel...=(

Salam...Alhamdulillah, berkesempatan lagi bertemu Sya'ban..mga bulan ini dpt dipenuhi dgn pelbagai lg ibadah kpdnya..InsyaALLAH...

Pagi2 hari praktikalku dicalari dgn sesuatu yg agak menyebelkan hati ini...huhuuu...pg yg ceria asalnya jd xceria...huhuuhu...sungguh sebel hati ini....

'Sebel'- ni perkataan Jawa..heheh..mean geram or sakit hati or bengkak or panas etc yg sewaktu dgnnya... hehehe..

knp sy blh pg2 lg dh sebel, hilang mood??? ni sume gara2 di marah tp bkn kerana kesalahanku....aduh.... sesuatu yg memg xdpt diterima oleh diri ni...memg sesuatu yg xdisukai selalu berlaku pd diri ni...hmmmm

Adakah tindakan ku ini di katakan "bertindak tidak mengikut arahan???" adoiiii... dh tu, kalau sy x buat bila di arah, apa kerja yg blh sy buat... sy dh buat tindakan mengikut arahan lah tu...adoiiii... arahan org yg ada di depan mata...xkn nk tunggu arahan org yg xde bersama kita pulak...aduyaiii...xphm den.... mls nk ingat..sabar bnyk2 jelah di pg Isnin Syaban ni...

Chowwww kat tempat baru lah cm ni....majukkkkk..... kt unit "pengurusan masjid" cari ketenangan... InsyaAllah mga mendapat ketenangan hati yg tengah sebel ni....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...