Thursday, June 23, 2011

JUN

Salam...Alhamdulillah..msh berkesempatan mencoret di sini....waaaaa...rindunya kat blog ni...lama xtulis entry baru...rindu sgt2...

Jun??? Bulan Jun yg penuh dgn memory...yup..memg betul...memory hampir di lupai n xmungkin dilupai lg slps ni...bukan sengaja utk melupakan...tp...kerana kesibukan hari2 yg di lalui  n keletihan yg xpernah henti...mga Allah beriku kekuatan utk melalui hari2 mendatang dgn baik, mudah n lancar..InsyaALLAH...

Jun Ini...

~ 4/6- Wedding Izud kat Kelantan..w'pun xjoin tp terasa penatnya...cehhh

~5/6- Besday Rafidah...lupa nk wish...sory Fida..just wish kt FB je...but Rai tetp xlupakan Fida...

~11/6- wedding izud kat rumh simpang....kepenatan ditahap karma but hepi...Mr.N dtg wpun utk amik 'berkat' je. hehehe

~13/6- genap 9 tahun pemergian arwah mak...AL-FATIHAH....Mga Mak berbahagia di sana...Aminn

~14/6- Tukar bahagian UUS...memg letih....bersabar...

~19/6- Hari lahir arwah Mak yg ke-61 tahun...

~22/6- Yesterday...we have been together 4month.."hepy monthsary MR.N....."

~23/6- miss him a lot....waiting for u on sunday...=))

Friday, June 10, 2011

Hadiah


hadiah...
semua org tau apa itu hadiah...
kalau sebut hadiah je..terus terbayang yg best2..yg istimewa...
sesuatu yg dinanti2 penerimaannya...
sape xnk hadiah kan... 
betapa berbunganya hati bila dpt hadiah dr seseorang...
lebih2 lagi dr seseorang yg kita sayang...

tapi...adakah semua hadiah itu membuat kita gembira???
apabila hadiah diterima bukan pada masanya...
tentu sekali si penerima tidak gembira...
benar x??

yup...memang benar...
sebab itu sy xdpt menerima hadiah itu..
walaupun sy tau hadiah tu sgt berharga..bermakna n bernilai..
bukan xmahu...terima kasih untuk pemberian itu..
tapi...
belum tiba masanya utk diri ini menerimanya...
sy harap kamu tidak berkecil hati...
walaupun sy tahu, hadiah itu akan jd milik sy kelak nnt...InsyaAllah


Sunday, June 5, 2011

Awk menang !!!

Salam...Alhamdulillah, harini genap sudah 3 bulan kenangan manis itu tercipta...Antara sy n Mr.N


" Happy 3rd Monthsary" May Allah Bless Our Relationship Forever..InsyaAllah. Tq Mr.N still by my side..hope,we will together..Till the end of our time.. InsyaAllah..

Kali ni, Mr.N menang..dia bg wish dulu..huhuhu..bru nk mengekalkan kemenangan.InsyaALLAH...next month sy pastikan sy akan menang..hehehe

Saturday, June 4, 2011

Rejab

         BULAN REJAB
         BULAN ALLAH..CARILAH REDHANYA..

"Sabda Nabi s.a.w.: Hendaklah kamu memuliakan bulan Rejab, nescaya Allah muliakan kamu dengan seribu kemuliaan di hari kiamat. 

Rejab ertinya ta’zim (kebesaran, keagungan, kemuliaan). (Rahmat, pemurah, kebajikan). Kerana kebesaran, keagungan dan kemulia! an bulan Rejab itu maka Allah limpahkan rahmatNya, kemurahanNya dan terhadap hamba-hambaNya yang beriman dan beramal solih pada bulan Rejab, dengan berpuasa pada siangnya dan beribadat pada malamnya. Demikianlah peri keistimewaannya keagungan bulan Rejab itu yang dinamakan dengan BULAN ALLAH.

Bersabda Rasulullah saw maksudnya " Rejab adalah bulan Allah, Sya'ban adalah bulanku dan Ramadhan adalah bulan umatku." Sesiapa yang berpuasa dalam bulan ini dengan penuh ikhlas semata-mata mengharapkan rahmat dari Allah maka ia layak mendapat ganjaran dari Allah seperti yang telah disabdakan oleh Rasulullah saw maksudnya:

Dalam Kitab Raudhoh Imam Nawawi 

* Puasa sehari pada bulan Rejab mendapat syurga tertinggi (Firdaus).

* Puasa dua hari dilipatgandakan pahalanya.

* Puasa tiga hari pada bulan Rejab dijadikan parit yang panjang, yang menghalangkan dia keneraka (panjangnya setahun perjalanan).

* Puasa empat hari pada bulan Rejab diafiatkan daripada bala dan daripada penyakit yang besar-besar dan daripada fitnah Dajal di hari kiamat.

*Puasa lima hari pada bulan Rejab, aman daripada azab kubur.

* Puasa enam hari pada bulan Rejab, keluar kubur bercahaya muka.

* Puasa tujuh hari pada bulan Rejab, ditutup daripada tujuh pintu neraka.

* Puasa lapan hari pada bulan Rejab, dibuka baginya lapan pintu syurga.

* Puasa sembilan hari pada bulan Rejab keluar dari kuburnya lalu, MENGUCAP DUA KALIMAH SHAHADAH tidak ditolak dia masuk syurga.

* Puasa 10 hari pada bulan Rejab Allah jadikan baginya hamparan perhentian di Titi Sirotolmustaqim pada tiap-tiap satu batu di hari kiamat.

* Puasa 16 belas hari pada bulan Rejab akan dapat melihat wajah Allah di dalam syurga dan orang yang pertama menziarahi Allah di dalam syurga.

* Puasa 19 belas hari pada bulan Rejab, dibina baginya sebuah mahligai di hadapan mahligai Nabi Allah Ibrahim a.s dan Nabi Allah Adam a.s.

* Puasa 20 hari pada bulan Rejab, diampunkan segala dosanya yang telah lalu. Maka mulailah beramal barang yang tinggi daripada umurnya (pembaharuan umur).

Berkata Saidina Ali: 

* Puasa Rejab 13 hari seperti puasa tiga ribu tahun.
* Puasa Rejab 14 hari seperti puasa sepuluh ribu tahun.
* Puasa Rejab 15 hari seperti puasa seratus ribu tahun.

Orang yang berpuasa di bulan Rejab kelak di Syurga diberi minum air sungai yang bernama Rejab yang airnya lebih putih dari susu, lebih manis dari manisan dan lebih dingin dari salji

Dalam bulan lain setiap amalan akan digandakan Allah 10 kebajikan, tetapi pada bulan Rejab akan digandakan sebanyak 70 kebajikan.

Digalakkan mendengar kisah dan peristiwa yang berlaku dalam bulan Rejab seperti Isra' Mikraj Rasulullah saw.

Puasa pada 27 bulan Rejab seperti berpuasa enam puluh bulan pahalanya. Jika disertai dengan sedekah seperti puasa seribu tahun, kerana kebesaran hari ISRAK-MIKRAJ.

20 minit lg laa...

Salam..agak kebosanan dirumah sorg diri...nk kuar jalan2 pun cuaca xmengizinkan..aper citer mereka di Gua Musang skrg ni yer?? Mr.N pun tgh seronok2 mandi manda skrg ni..tetiba ingt lak kt 1 peristiwa..peristiwa ke?? ni gara2 jam hnset yg tlh dicepatkan 20 minit la..membuatkan sy tersipu malu coz ter'over' n ter'excited' sendiri.. hahaha..

Semalam 3 hb ulgbulan sy n Mr.N bertemu..1st time selama mengenali dia.. almaklumlah..jauh, sy di terengganu n dia di selangor..even kitaorg asal dr Johor..kg sy n dia dekat jer..kata org, enjin kete pun xsmpt panas dh smpi.. heheheh...1st time pertemuan kitaorg kt Masjid Sultan Mizan or Masjid Besi..hehehe..

Actually, bknla nk cite psl ni..nk citer yg sy terawal lh pulak wish or tnya dia yg dia ingt x harini hr ulgbulan kitaorg bertemu..blh dia kata.."Bukan esok ker?? 3 hb??" alamak..apesal blh xingt yg jam hnset sy maju 20 mint kehadapan.. adoyaiii...malu sy..heheheh..xpelah Mr.N, ikut bulan islam, waktu maghrib je dh masuk hari esok..heheheh, so, anggaplah kita ikut bulan islam yerk..hehehe



May ALLAH Bless U ALL..

Salam...4 Jun 2011= 2 Rejab 1432...Alhamdulillah..Tiba sudah hari yg di tunggu2..sy xtertunggu2 pun, sy menanti hari esok jer..5 hb..hehehe...yg menantinya ialah my brother Azizuddin, YDP Agong n mki...hehehe.. bnyk pulak peristiwa yg jatuh pd 4 hb Jun ni ek...

1st ~Khususan ila Ya Akhi wa Ukhti.... ' Azizuddin dan Siti Rahila

Selamat Pengantin Baru...Semoga Mahligai yg dibina berkekalan di bawah rahmat dan keredhaan Allah hingga akhir hayat..InsyaALLAH...Semoga menjadi suami, ketua keluarga, bapa serta hamba Allah yg soleh... Aminn
Maaf kerana tidak dpt bersama2 meraikan hari bahagia saat diakadkan nikah...jumpa kt majlis rumah Simpang nnt je lah yerk...=)

Wat Kak Siti yg akan menjadi kakak iparku n bertukar status siang nnt..InsyaALLAH... Selamat Hari Lahir..wah3..sambut lahir dgn kahwin..2 in 1..canteeekkkk.... May ALLAH Bless U..Aminn

Pic Banner je pun jadilah...hikhik...

2nd~ Untuk S.B.P YDP Agong negaraku Malaysia yg hensem..hehehe

"Selamat Hari Keputeraan YDPA Tuanku Mizan Zainal Abidin"
~ May ALLAH Bless Tuanku hingga akhir hayat..Aminn"

3rd~ en.pelayar besday...just wish di sini je..

~ "Sanah Helwa..May ALLAH Bless U..InsyaALLAH..Aminn..."

4th~ Cik Rai~slmt menyiapkan laporan prktikal yg berjela...proposal tesis n slmt meneruskan puasa sunat Rejab dgn jayanya InsyaALLAH..dannn selamat beristirehat di hujung minggu....=)

5th~ wat Mr.N~ selamat bermandi-manda di air terjun esok..kalau pose, jgn minum air terjun pulak yer..batal nnt pose..hehehe



Friday, June 3, 2011

LoNeLy :p

Salam 1 Rejab 1432 Hijrah..Alhamdulillah...hari2 yg dilalui berjalan dgn lancar...smga hari esok lbh baik dr hari ini...InsyaALLAH..

Untk kesekian kalinya, sy bersendirian...ditinggalkan seorg diri di rumah... huhuhuhu..blik rehat td tgk rumah dh sunyi sepi...huhuhu..memg dh agak diaorg pgi..berbuka pose td keseorangan jer..xde selera nk buka..msk nasi grg cendawan n neslo panas je...Mr.N pun pose gak harini..wat Mr.N, moga azam kamu nk pose 3 bulan ni tercapai..InsyaALLAH... utk sy juga, mga Rejab n Sya'ban kali ni  dpt puasa bnyk hari dr sebelum2 ni...Ramadhan menanti.... InsyaALLAH

Wat ahli2 keluarga ku yg akan memulakan perjalanan ke Gua Musang pd mlm ni smpna perkahwinan abgku Azizuddin...semoga kalian semua dipermudahkan Allah dlm segala urusan, dilindungi dr segala bahaya dan selamat pergi dan pulang ke Johor..InsyaALLAH....

Untuk abg zari n kak nora yg sdg di tnh cuci saat ini, mga kalian berdua jg diberi kesihatan yg baik, dipermudahkan sgla urusan n kembali ke tnh air dgn selamatnya..InsyaALLAH...

Jumpa kalian lain hari...


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...