Friday, December 24, 2010

Are you Satisfied??:((

Salam Jumaat..

Di rudung kesedihan n penyesalan...
Why??
Smlm, result kuar..tp amat x menggembirakan..
Sgt x berpuas hati...agak down sikit dr sem lepas..
Even lulus but sy tetap x berpuas hati...cam rase gagal pulak..hmmm


Ya ALLAH..knplah sy jd manusia yg x bersyukur kan???
Sesekali di uji, terus nk berputus asa...terus x semangat...
Pttnya sy bersyukur, x de paper fail or repeat (minta dijauhkan) n rsult still ok..ALHAMDULILLAH...
Tp...cm tulah...subjek yg sy plg harap2kan resultnya ok,sebaliknya yg sy dapat..
n yg sy plg takut nk hadapi resultnya..ok pulak...hmm..ape silap sy yer??


Mayb usaha sy kurang??
Mayb hubungan dgn Allah kurang??
Mayb doa sy kurang...??
Mayb hubungan sesama manusia x berapa baik??
Dan mayb jg pengorbanan sy kurg untuk capai ape yg sy mahukan??


X suka pulak tgk result kali ni...benci..
Tp, nilah hasil usaha sy...PUAS HATI KER???
X puas hati...sdh...hmmm


Walau ape pun yg sy dapat, sama ada baik or x..
Sy kne terus berusaha...perjalanan hidup sy masih jauh..
Sy x blh putus asa, lmh semangat..masih ade peluang utk sy lg..


Kekadang, perlu jg merasa jatuh walaupun sekali..
agar kita x rase diri kita ni hebat je n berpuas hati dgn ape yg kita ade..
++...jdkan ini sebagai pendorong utk improve kelemahan diri sy..
Menerima Qada' n Qadar ALLAH dgn hati yg ikhlas n Redha..


Jadilah Hamba ALLAH yg sentiasa bersyukur...
Sentiasa muhasabah diri..InsyaALLAH..

2 comments:

sahabat setia said...

yes..i agree with u
kenapa nak rasa tidak bersyukur..
kadang2 manusia menjadikan alasan "bersungguh2"," study sampai tak tido"...
tapi lupa hakikat sebenrnya semua itu milik Allah..berjaya, gagal, itu semua milik ALLAH..
dan manusia lupa bahawa Allah lah yang berhak nak campak kan gagal @ berjaya kepada sesiapa pun hambaNya yang Dia suka..kita sebagai seorang hamba..bukanlah bermaksud tidak boleh berusaha..berusahalah sedaya mungkin..kita sebagai seorang hamba mengimpikan kejayaan DIUNIA DAN AKHIRAT bukan..semua impikan yang sempurna dalam kehidupannya..apa yang kita inginkan , itu bukan yang terbaik untuk kita dan sebaliknya..Allah memandang sejauh mana usha kita..bukan apa yang kita akan dapat selepas itu..ushalah sedaya mampu..pandangan mata manusia..seseorang itu dianggap berilmu jika dia berjaya naik dengan bangganya di pentas dunia mengambil anugrah..itu pandangan manusia yang melihat kejayaan seseorang dengan "mata buta"..tetapi yakinlah..biar sedikit ilmu didada..selagi kita amalkan ilmu itu sepanjang kehidupan kita..walaupun kita gagal di pentas dunia..namun, tanpa kita sedar kita berjaya di pentas 'sana'..

RAIDAH89 said...

Tq coz bg nasihat yg sgt penuh dgn nasihat n support..smga diri ini sentiasa terdidik dgn sifat2 yg mahmudah n m'jdi hambaNya yg sntiasa bersyukur..InsyaAllah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...